سلامت نیوز : پوکی استخوان معضلی است که به طور فراگیر در کشور ما وجود دارد. این بیماری از سن ۳۰ سالگی به بعد شدت می‌گیرد و در زنان ۴ تا ۵ برابر بیشتر از مردان است. به گزارش خبرنگار سینانیوز پوکی استخوان از جمله اختلالاتی است که اگر مراقبت‌های ویژه در مورد آن از کودکی صورت نگیرد و فرد تغذیه مناسبی نداشته باشد در بزرگ‌سالی برایش ایجاد مشکل خواهد کرد.
دکتر محمود طباطبایی رئیس انجمن استئوپروز ایران در حاشیه سمینار تخصصی پوکی استخوان به مناسبت روز جهانی استئوپروز گفت: «در رابطه با پوکی استخوان وضعیت خوبی نداریم. آمارهایی بدست آمده است که نشان دهنده کمبود ویتامین D و کلسیم بین مردم کشور است که همه این‌ها ناشی از ناسالم بودن مواد غذایی مصرفی در کشور ماست.
وی افزود: «برای جلوگیری از پوکی استخوان مراقبت‌های لازم باید از دوران کودکی آغاز شود اما متاسفانه عادات بد غذایی در خانواده‌ها امکان پیشگیری از استئوپروز را برای کودکان فراهم نمی‌کند. طباطبایی با گلایه از وضعیت تغذیه در مدارس کشور گفت: «انجام‌نشدن طرح شیر رایگان در مدارس خود می‌تواند عواقب سنگینی را در پی داشته باشد. همچنین عدم نظارت بر بوفه مدارس و سایر مراکز آموزشی به همین صورت خواهد بود.» وی گفت: «همه مردم به طور طبیعی دچار پوکی استخوان می‌شوند اما در زنان ۴ تا ۵ برابر امکان ابتلا بیشتری وجود دارد. پوکی استخوان تا سن ۳۰ سالگی اندک است اما هر چه فرد به سن ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود شدت می‌گیرد.»
رئیس انجمن پوکی استخوان در پایان در خصوص اقدامات انجمن در کاهش جامعه آماری مبتلایان به پوکی استخوان در کشور گفت: «انجمن پوکی استخوان یک انجمن اجتماعی است و پخش پوستر‌ها و مصاحبه تلویزیونی و مطبوعاتی در چند سال اخیر در افزایش آگاهی مردم نقش فراگیری را داشته است اما طبیعتا این کافی نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha