یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 35475

آنتی اكسیدان های موجود در پسته می توانند فرایند پیری را كندتر كنند.

سلامت نیوز: آنتی اكسیدان های موجود در پسته می توانند فرایند پیری را  كندتر كنند.

گیتی ابوحسین، نماینده آزمایشگاه سازمان غذا و دارو در ستاد عالی پسته اظهار داشت: مصرف پسته موجب كاهش خطر بیماریهای قلب و عروق می شود و از آنجا كه پسته منبع غنی از آنتی اكسیدانها است، مشاهده شده كه حتی دریافت معتدل پسته از دچار شدن فرد به التهاب عروق پیشگیری می نماید.

وی با اشاره به این كه پسته منبعی غنی از آنتی اكسیدانها است، گفت: پسته خام منبع خوبی از ویتامین های A  و  E است كه هر دو از مقابله كنندگان با بیماری های التهابی در بدن هستند. هنگامی كه بدن دارای آنتی اكسیدان  و مواد معدنی كافی باشد ، توان مبارزه با التهاب را خواهد داشت.

كارشناس بخش سم شناسی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تصریح كرد: پسته دارای آنتی اكسیدان های محلول در چربی است كه توان محافظت از بدن را در برابر پر اكسیدها بر عهده دارد این پراكسیدها از عوامل پیری سلولی و سرطانزا در بدن هستند كه با مصرف پسته می توان از این امر جلوگیری كرد.

وی با بیان این كه استفاده از پسته در مبارزه با دیابت نیز مؤثر است، افزود: پسته دارای آنتی اكسیدان های ویژه ای است كه می توانند از آسیب های بافتی در بیماران مبتلا به دیابت جلوگیری كند.

ابوحسینی خاطرنشان كرد: از پسته می توان به عنوان یك افزودنی سودمند غذایی در صنایع  غذایی استفاده  كرد، بدون اینكه زیان های افزودنی های شیمیایی را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha