سلامت نیوز: ضریب هوشی كودكان مبتلا به كمبود آهن و كم خونی تا 10 امتیاز كاهش می یابد و توانایی یادگیری در این كودكان كمتر است و در دوران تحصیل با افت تحصیلی مواجه می شوند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آهن یك ماده بسیار ضروری برای سلامت بدن است و نیاز روزانه به این ماده مغذی بسیار اندك ودر حد میلی گرم است اما گاهی همین مقدار كم نیز از طریق رژیم غذایی روزانه تامین نمی شود و در نتیجه در طولانی مدت، كمبود آهن سبب بروز بیماری، ناتوانی و كم خونی می شود.

دكتر زهرا عبداللهی افزود:‌ مبتلایان به كم خونی فقر آهن زود خسته می شوند و قدرت و توانایی انجام كارها در آنها كاهش می یابد.

وی تصریح كرد: در كم خونی فقر آهن احتمال ابتلا به بیماری های مختلف به علت تضعیف سیستم ایمنی افزایش می یابد و طول مدت بیماری و شدت آن نیز در این افراد بیشتر است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: مرگ و میر مادران مبتلا به كم خونی فقر آهن شدید، به هنگام زایمان افزایش می یابد و در مناطقی كه كمبود آهن و كم خونی شایع است، مرگ ومیر جنین و شیوع تولد نوزد نارس نیز  افزایش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha