سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی گفت: آنفلوآنزا نوعی عفونت ویروسی دستگاه تنفسی است که 2 نوع A و B آن مسئول همه گیری های آنفلوآنزا در جامعه هستند.

اعظم دبیریان در گفت وگو با نظام پرستاری کشور اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزا همواره در حال تغییر است به نحوی که هر ساله با سوش جدیدی از ویروس آنفلوآنزا روبه رو می شویم از این رو بدن توانایی شناسایی آن را ندارد.
 
وی ادامه داد: آنفلوآنزای نوع C بیماری خفیف مشابه سرماخوردگی ایجاد می کند و قابلیت ایجاد اپیدمی و همه گیری های جهانی را ندارد.
 
این عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی با بیان گفت:  آنفلوآنزای نوع A  علاوه بر ایجاد شدیدترین همه گیری ها خاصیت بیماری زایی در حیوانات را هم دارد اما آنفلوآنزای B و C فقط در انسان بیماری ایجاد می کند.
 
دبیریان ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا با آغاز فصل سرما و افزایش رطوبت شایع می شود این ویروس تنفسی در فصول سرد سال در مدت  2 تا 3 هفته گسترش و برای 2 تا 3 ماه ادامه می یابد و با گرم شدن هوا به سرعت فروکش می کند.
 
وی ادامه داد: از علایم آنفلوانزا این است که طی 24 ساعت تب بالای 38 درجه سانتیگراد ایجاد می کند و در مدت 3 تا 5 روز ادامه می یابد .
 
به گفته دبیریان سردرد بیشتر در بخش قدامی و اطراف سر، چشم درد، احساس درد در بدن به ویژه در ناحیه پا و کمر و گلو درد برای 3 تا 4 روز، همچنین آبریزش تا 7 روز، خستگی، سرفه، بی اشتهایی، لرز، التهاب مخاط و گلو، کوفتگی و تهوع از علائم و نشانه های آنفلوآنزاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha