سلامت نیوز : بررسی پرستاران نشان داد رنگ صورتی در کودکان به معنای داشتن آرزوی بسیار زیاد و شور و شوق زندگی است.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، بررسی سیده فاطمه قاسمی و فاطمه والی زاده از دانشکده پرستاری مامایی خرم آباد که نتایج آن در نهمین همایش کشوری کودکان ارائه شد حاکی از آن است که بکارگیری رنگها در نقاشی کودکان معنا و مفهوم خاصی دارد به عنوان مثال رنگ سبز پشتکار و استقامت را در کودک نشان می دهد و رنگ قهوه ای ابراز نیاز شدید به آرامش و آسایش جسمی در کودک.

در این بررسی همچنین آورده شده است: نقاشی زبان کودک است و کودکان برخلاف بزرگسالان از طریق نقاشی، قصه گویی و بازی شناخته می شوند و از طریق نقاشی می توان به دنیای درونی و روح کودک پی برد و نیازهای او را شناخت و پی به تفکرات درونی وی برد.
 
بر پایه این گزارش، نقاشی در کودکان به عنوان وسیله ای برای بیان نظرات و احساسات آنان است. خانواده، دوستان، فعالیت های درسی، سرگرمی و محل زندگی کودک، تعطیلات و ملاقات های او، داستانهای بازگو شده برای کودک و فیلم های دیده شده توسط او از عوامل تاثیرگذار بر روی نقاشی کودک است.
 
در بخش دیگری از این بررسی آمده است: فیلم های دیده شده توسط کودک همچنین از نظر محتوای موضوعی، تفاوت جنسی نقش مهمی در نقاشی کودک دارد به عنوان مثال پسران بیشتر صحنه خشن و وسایل نقلیه و اشیاء را نقاشی می کنند و دختران بیشتر صحنه آرام و گل و گیاه را به رشته تصویر در می آورند همچنین دختران نسبت به پسران از رنگها و تزئینات بیشتری استفاده می کنند.
 
نتایج این بررسی می افزاید: برای تصویر نقاشی کودکان باید به مواردی چون سن، جنس رنگهای به کار گرفته در نقاشی و نوع مدادی که با آن نقاشی کشیده می شود و محل انتخاب برای نقاشی بر روی صفحه توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha