سلامت نیوز: رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ادامه داد: خون‌های نادر با سیستم اتوماسیون پیشرفته پردازش شده وبه مدت ۳۰ سال نگهداری می‌شودتادرموقع نیاز دراختیارشان قرار گیرد.

مصطفی مقدم رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: سازمان انتقال خون كشور در راستای شناسایی بیشتر افراد باگروه خونی نادر در حال بررسی از بستگان نزدیک این خانواده هستند.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ادامه داد: حدود 50 درصد خانواده های این افراد دارای گروه خونی نادر هستند. همچنین احتمال وجود خون‌های نادر و مشابه در پدر و مادر این‌گونه افراد بسیار زیاد است.

مقدم با اشاره به این مطلب كه شناسایی گروه‌های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می‌تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند. اظهار داشت: كشور تاكنون در این زمینه به نتایج خوبی دست یافته و توانستیم با غربالگری تعدادی از این افراد را با گروه خونی بمبئی، چلانو، لوترن، آر.آچ .دی 17  و ... شناسایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه ملی خون‌های نادر، افراد با گروه‌های خونی نادر شناسایی شده و قبل از این‌كه به خون احتیاج پیدا كنند از آن‌ها خونگیری و با سیستم اتوماسیون پیشرفته پردازش شده و به مدت ۳۰ سال نگهداری می‌شود تا در موقع نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha