سلامت نیوز: رییس اداره بیماری‌های قلبی عروقی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای آزمایشی راه‌اندازی سامانه ثبت سكته‌های قلبی در بیمارستان‌ها، گفت: این سامانه تا حدود 2 ماه آینده به تمام بیمارستان‌های كشور گسترش می‌یابد.

دكتر سماوات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند رو به رشد بیماری‌های قلبی - عروقی و با اشاره به آمار سكته‌های قلبی در كشور، گفت: سالانه 103 در صدهزار نفر مرگ ناشی از سكته‌های قلبی در كشور صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین سكته‌های قلبی، راه‌اندازی سامانه ثبت سكته‌های قلبی در بیمارستان‌های كشور در دستور كار قرار دارد مقدمات این موضوع آماده شده است. به این منظور در تمامی CCUهای بیمارستان‌ها هر سكته قلبی كه بر اساس معیارهای مشخص شده محرز شود، ثبت می‌شود.

سماوات ادامه داد: برای راه‌اندازی این سامانه پرسشنامه‌ای به صورت برنامه تهیه شده و بر روی كامپیوتر CCUهای بیمارستان‌ها نصب می‌شود. به این ترتیب اطلاعات وارد شده در پرسشنامه به صورت آنلاین یا آف‌لاین به مركز اطلاعات وزارت بهداشت (سپاس) منتقل می‌شود و این اطلاعات پس از سطح بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: مقدمات این راه‌اندازی این سامانه بسیار پیش رفته و اكنون در 4 بیمارستان دولتی و خصوصی تهران در مرحله اجرای آزمایشی قرار دارد. پس از بررسی نتایج سامانه ثبت سكته‌های قلبی در این 4 بیمارستان، این برنامه تا دو ماه آینده به كل كشور گسترش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha