یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
سلامت نیوز : مردی كه دو دوستش را در پی مصرف شیشه به قتل رسانده‌ است در جلسه محاكمه‌اش جزییات این دو جنایت را توضیح داد.
به گزارش شرق ، متهم 45 ساله در دفاعیاتش مدعی شد، روز حادثه ساعت‌ها شیشه، كراك و تریاك مصرف كرده‌بود و زمان قتل، حالت عادی نداشت.
در ابتدای جلسه محاكمه، نماینده ‌دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه كیفر‌ی استان تهران گفت: ایرج دو سال قبل دو دوست خود به نام‌های هاشم و هادی را به قتل رساند. این متهم در پی درگیری لفظی كه با مقتولان داشت به آنها حمله كرد و باعث مرگ‌شان شد. این پرونده با شكایت همزمان خانواده دو مقتول تشكیل شد. این دو خانواده به پلیس گفتند، فرزندان‌شان به‌طور ناگهانی گم شده‌اند. بررسی‌های پلیس ورامین در این خصوص آغاز شد و دوستان و آشنایان این دو مفقودی مورد بازجویی قرار گرفتند. در جریان این تحقیقات، همسر ایرج گفت، شوهرش مدتی قبل در حالی‌كه دستش زخمی بود به خانه آمد اما علت آن را نگفت. زمانی كه ایرج مورد بازجویی قرار گرفت مدعی شد، دستش حین كار با تراكتور زخمی شده‌ بود. در ادامه شاهدی پیدا شد كه همه چیز را تغییر داد. این شاهد گفت روز گم شدن دو مرد آنها را با ایرج دیده ‌است. وقتی ایرج دوباره مورد بازجویی قرار گرفت، گفت كه دو دوستش را كشته ‌است. این مرد محل اختفای اجساد را هم نشان داد و گفت اول هاشم را زدم بعد هادی رسید و اعتراض كرد و پیشنهاد داد هاشم را به بیمارستان برسانیم، من هم قبول كردم و وقتی سوار وانت شدیم و چند كیلومتر رفتیم، هاشم فوت شد و هادی به من حمله كرد و من او را هم كشتم و اجسادشان را مخفی كردم.
سیدرضایی ادامه داد: در این قتل، ایرج ابتدا هاشم را با ضربات چاقو كشته و بعد هادی را به قتل رسانده و اجساد آنها را مخفی كرده ‌است. زمانی كه جسد هاشم پیدا شد حیوانات جسد او را خورده ‌بودند اما بررسی‌های پزشكی قانونی ثابت كرد جنازه متعلق به هاشم است. همچنین جسد هادی هم از داخل یك چاه بیرون كشیده ‌شد. نماینده دادستان تهران در پایان با توجه به مدارك موجود در پرونده برای متهم درخواست صدور حكم قانونی كرد.
در ادامه اولیای‌دم مقتولان در جایگاه حاضر و هر دو خانواده خواستار قصاص متهم شدند. سپس ایرج در جایگاه حاضر شد. او كه سوابق متعددی در سرقت دارد گفت: اتهام قتل را قبول دارم. من دوستانم را كشتم اما اصلا نمی‌دانم آن روز چه اتفاقی افتاد. روز حادثه همسر و فرزندانم خانه نبودند و من هم داشتم آماده می‌شدم تا برای كار بیرون بروم. هاشم آمد. او با چوب به من حمله كرد و فحش داد من هم عصبانی شدم و او را زدم. اول با لوله زدمش، بعد وقتی چاقو كشید، چاقو را از او گرفتم و چندین ضربه به او وارد كردم. هاشم خون‌آلود روی زمین افتاده‌ بود كه هادی رسید و به من گفت چرا این كار را كردی. می‌خواست به برادر هاشم خبر دهد تا او را به بیمارستان برسانیم كه من اجازه ندادم و گفتم خودمان او را می‌بریم اما بعد با هادی درگیر شدم و او را هم زدم. ضربات زیاد بود با این حال هادی به من كمك كرد تا هاشم را پشت وانت گذاشتیم، چند كیلومتر رفته ‌بودیم كه هادی گفت هاشم مرده ‌است چند دقیقه بعد خود هادی هم فوت شد و من هم اجساد را مخفی كردم. در این هنگام نماینده‌ دادستان تهران خطاب به متهم گفت: تو خودت در بازجویی‌ها گفته‌ای هادی را در ماشین به قتل رساندی. تو گفته‌ای كه وقتی هاشم جان باخت، هادی به شیشه ماشین كوبید، من ایستادم، او عصبی شد و به من حمله كرد، من هم با سنگ و چاقو او را زدم و هادی هم فوت شد و من جسدها را به جوی آب و چاه انداختم. نماینده دادستان ادامه داد: «به چه دلیل حالا ادعا می‌كنی مقتول دوم را هم در خانه زدی؟» متهم جواب داد: من به یاد ندارم چه گفته‌ام اما فكر می‌كنم اشتباه كردم. من از صبح مواد مصرف كرده‌ بودم چون زن و فرزندم در خانه نبودند آن روز ساعت‌ها كراك، و شیشه و تریاك كشیده‌ بودم و چیزی یادم نمانده‌ است. بعد از متهم، وكیل مدافع او در جایگاه حاضر شد او گفت: متهم به هر دو فقره قتل اعتراف كرده است بنابراین دفاعی در این زمینه نمی‌توانم از او بكنم اما با توجه به اینكه متهم زمان قتل، شیشه مصرف كرده بود درخواست دارم پزشكی قانونی در مورد اینكه او زمان قتل در حالت عادی بوده یا نه دوباره تحقیق ‌كند.
در پایان متهم یك‌بار دیگر برای بیان آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد او گفت: من و هاشم مثل برادر بودم همدیگر را دوست داشتیم هر چند وقت یك‌بار با هم دعوا می‌كردیم بعد هاشم از من عذرخواهی می‌كرد. او مثل یك برادر زمانی كه می‌خواستم دخترم را شوهر بدهم به من كمك كرد و جهیزیه تهیه كردیم. از اولیای‌دم هادی و هاشم عذرخواهی می‌كنم. در زندان عذاب وجدان دارم و حالم خوب نیست و كابوس می‌بینم و درخواست دارم من را ببخشند.
بنا بر این گزارش، در پایان هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha