سلامت نیوز: نراقی گفت: تاتوهای صورت ریسک ابتلا به هپاتیت c را افزایش می‌دهد، به طوری که می توان گفت خطر ابتلا به هپاتیت c در این افراد 9 برابر افراد عادی است.

محسن نراقی رییس انجمن تحقیقات راینولوژی در گفت‌و گو با برنا اظهار داشت: مهمترین عوارض تاتوهای زیبایی صورت انتقال بیماری‌های عفونی مانند اچ ای وی و هپاتیت است، به طوری که می‌توان گفت خطر ابتلا به هپاتیت c در این افراد 9 برابر افراد عادی است.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ادامه داد: همچنین هپاتیت عوارض کبدی برای فرد ایجاد کرده و در نهایت بسیاری از این موارد دچار عوارض مزمن شده و ممکن است فرد را تا آخر عمر درگیر کند.

نراقی افزود: تاتوهای زیبایی صورت عوارضی نیز در محل تزریق ایجاد می‌کند که می‌توان به آلرژیک،حساسیت نسبت به مواد موجود در دستگاه تاتو اشاره کرد. در واقع تاتو چشم بسیار خطرناک بوده، همچنین تاتو در لب سبب شده تا حالت لب تغییر کند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی کسانی که دست به تاتو صورت می‌زنند، بعد از مدتی پشیمان می‌شوند، همچنین با تغییر مد، فرد برای پاک کردن با مشکل مواجه می‌شود، چرا که روش‌های جدید تاتو به دلیل ماندگاری بیشتر از رنگ استفاده می‌شود، که به راحتی پاک نخواهد شد.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی با بیان این‌که سن مراجعان برای انجام تاتوهای زیبایی صورت کاهش یافته است، افزود: بیشترین گروه سنی که برای تاتو مراجعه می‌کنند، زیر گروه سنی 18 سال هستند، به طوری که می توان گفت این افراد بدون آگاهی برای تاتو مراجعه کرده و بعد از مدتی پشیمان می‌شود که در راستای از بین بردن آن با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha