سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: پرهیز از استرس و کاهش مصرف چربی‌ها و شیرینی‌ها به حفظ و طراوت پوست کمک می‌کند.

مجتبی امیری در گفت‌‌وگو با فارس گفت:‌ افرادی که دارای پوست سفید و روشنتر هستند نیاز به حفافظت بیشتری دارند و استفاده از ضد آفتاب‌ها و پوشش مناسب برای این افراد ضروری است.

وی گفت: در فصل پائیز و زمستان استفاده از مرطوب کننده‌ها می‌تواند از خشکی پوست پیشگیری کند. در این فصل لطافت پوست کم می‌شود و دچار خشکی و کمی رطوبت می‌شود. به همین دلیل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها را در این فصل نباید فراموش کرد.

این متخصص پوست اضافه کرد: پوست یکی از مهمترین ارگانهای بدن است و شست‌وشوی صحیح آن می‌تواند موجب لطافت بیشتر پوست شود.

به گفته وی اگر پوست خشک‌تر باشد استفاده از مرطوب‌کننده‌ها مهمتر به نظر می‌رسد. کسانی که دارای پوست چرب هستند باید در روز یک تا 2 بار با صابون‌های مناسب پوست خود را شست‌وشو دهند ولی کسانی که دارای پوست خشک هستند باید از شوینده‌های غیرصابونی استفاده کنند و مواد پاک کننده کمتری داشته باشد.

امیری افزود: شست‌‌وشو با آب ولرم نیز می‌تواند موثر باشد. پرهیز از استرس نیز یکی از عواملی است که به افزایش لطافت پوست کمک می‌کند. برای حفظ و شادابی پوست مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها بسیار موثر است و آرامش یکی از عوامل مهم برای طراوت پوست است.

وی ادامه داشت: تغذیه نقش بسیار اساسی در حفظ لطافت و طراوت پوست دارد و تغذیه مناسب از سرطانهای پوست پیشگیری می‌کند. ویتامین‌های A و E وC از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدانها هستند که مصرف آ‌نها برای سلامت پوست مهم است.
همچنین کاهش مصرف جربی‌ها و شیرینی‌ها در حفظ و سلامت پوست تاثیر دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha