یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 35520

بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش کاران از همان اول بدن ورزیده ای دارند یا فکر می کنیم کم کردن وزن سخت ترین کار دنیاست اما امروز با هم خواهیم دید برای داشتن بدنی سالم فقط کافی است بخواهیم و بگوییم: “من می توانم”.

سلامت نیوز: بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش کاران از همان اول بدن ورزیده ای دارند یا فکر می کنیم کم کردن وزن سخت ترین کار دنیاست اما امروز با هم خواهیم دید برای داشتن بدنی سالم فقط کافی است بخواهیم و بگوییم: “من می توانم”.



به دو عکس بالا نگاه کنید.

- تصویر سمت چپ سرشار از امید است، با دیدنش حس شادی و نشاط، ورزش و تندرستی و خلاصه حس زندگی به انسان دست می دهد.

- تصویر سمت راست را نگاه کنید؛ چه حسی دارید؟ در بهترین حالت هیچ حسی ندارید، هیچ انرژی مثبتی نمی گیرید درست است؟

بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش کاران از همان اول بدن ورزیده ای دارند یا فکر می کنیم کم کردن وزن سخت ترین کار دنیاست اما امروز با هم خواهیم دید برای داشتن بدنی سالم فقط کافی است بخواهیم و بگوییم: “من می توانم”.

ابتدا باید با آقای “درو منینگ” صاحب تصویر بالا آشنا شوید. آقای منینگ قصد دارد با آزمایشی خارق العاده به ما ثابت کند که حتی چاق ترین افراد هم، اگر بخواهند می توانند بدنی سالم و تندرست داشته باشند. او سایتی با آدرس fit2fat2fit راه اندازی کرده تا روند این آزمایش را به طور دقیق به همگان نشان دهد.

منینگ قصد دارد طی این آزمایش ظرف ۱۲ ماه چاق و لاغر شود. درست فهمیدید، اگر بخواهید دقیق تر مطلب را درک کنید به تصویر سمت چپ نگاهی بیندازید، این تصویر متعلق به ۷ می ۲۰۱۱ است. حالا تصویر سمت راست را ببینید، این تصویر هم در تاریخ ۱۵ اکتوبر ۲۰۱۱ یعنی ۶ ماه بعد به عبارت دقیق تر ۲۳ هفته بعد گرفته شده است.

او در این چند ماه سعی کرد از زندگی اش به شیوه ای دیگر لذت ببرد و از یک دستورالعمل جالب استفاده کند یعنی بخورد، بخوابد و حال کند چیزی که آرزوی بسیاری از ماست و اوج زندگی را در آن می بینیم.

اما نتایج ۶ ماه اول آزمایش:

منینگ بسیار بیشتر از آنچه فکر می کرد چاق شد. او نمی توانست کار های روزمره اش را درست انجام دهد، نمی توانست درست راه برود، زود خسته می شد، در روابط زناشویی اش با مشکل رو به رو شده بود و حتی ناخن های پاهایش را هم به سختی می توانست کوتاه کند، روند چاق شدنش چنان سرعتی داشت که نمی شد باور کرد. او چاق تر از آن شده بود که پیشبینی می کرد.

او حالا معتاد به غذا شده بود، بدنش در مقابل بیماری ها مقاومت کمتری نشان می داد، مشکلاتی مثل فشار خون بالا یا کلسترول شدیدا او را تحدید می کرد و کلا رفتارهای روحی و جسمی اش دچار تغییرات عمده ای گشته بود. این تغییرات به حدی پر رنگ بودند که در فیلم ها هم می شود به روشنی آن ها را دید!


حالا او وارد فاز دوم آزمایش اش شده، او می خواهد لاغر کرده و دوباره به همان اندام ایده آل اش برگردد. او می خواهد ثابت کند لاغر کردن شاید سخت باشد اما اگر هر کسی واقعا آن را بخواهد آسان است.

اما هدف منینگ از این کار چیست؟ او می گوید می خواهد برای مردم الهام بخش باشد تا آن ها بدانند و بفهمند با تغذیه و تمرین خوب می توان بهتر، سالم تر و شادتر زندگی کرد.

گروه فول نت از همینجا به او درود می فرستد و برایش آرزوی موفقیت می کند. برای دیدن سایت او و همراه شدن با او در ۶ ماه آینده، برای لاغر کردن به این آدرس بروید و یا اگر دوست دارید فقط فیلم های این نمونه بارز اراده را ببینید به اینجا و اینجا بروید.

من هم سعی می کنم ۶ ماه بعد نتیجه این آزمایش را در فول نت تکمیل کنم.

ورزش کردن چیست؟ پیاده رفتن سر کار، دوچرخه سواری برای رسیدن به نزدیک ترین بانک، ایستاده تلویزیون نگاه کردن و… . همه ما می توانیم حتی زمانی که با لپتاپ یا گوشی موبایلمان مشغول کار هستیم ورزش کنیم، پس لازم نیست حتما لباس ورزشی یا کفش دوندگی داشته باشیم تا بتوانیم کمی خوش فورم تر شویم و طول عمرمان را حداقل ۱۰ سال افزایش دهیم یا حداقل پول کمتری برای دکتر رفتن هزینه کنیم.

پی نوشت: همین الان که ساعت تقریبا نزدیک ۱۲ هست و من دارم این مطلب رو برای شما می نویسم سرم به شدت داره درد می کنه ولی به خاطر شما و چون خیلی وقت هست منتظرم ایشون به این مرحله برسه تا من در موردشون بنویسم سعی کردم این پست رو منتشر کنم. پس اگر اشکال تایپی یا نگارشی داشت به بزرگی خودتون ببخشید سعی می کنم صبح ادیتش کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha