سلامت نیوز: نهاد دولتی محافظت از سلامت انگلیس درباره انتقال و گسترش ایدز و هپاتیت از طریق مراقبت از پوست با استفاده از ماهی های کوچک  PEDICURE FISH  هشدار دادند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از روزنامه دیلی مایل انگلیس، نهاد دولتی محافظت از سلامت انگلیس هشدار داد: شیوه مراقبت و درمان پوست با استفاده از ماهی های کوچک ممکن است باعث گسترش ویروس ایدز و هپاتیت شود.

PEDICURE FISH یا همان پدیکور توسط ماهی، روشی است که به جای استفاده از وسایل پدیکور از ماهی های کوچک موسوم به گارا روفا (Garra Rufa) استفاده می شود.

این ماهی ها عمل پرزبرداری و برداشتن لایه مرده را از روی پوست پاها انجام می دهند و آنها دکتر درمان بیماریهای پوستی از جمله بیماری اگزما و پسوریازیس هستند.

روش درمان این گونه است که فرد داخل استخری با آب گرم می رود که داخل آن ماهی های بدون دندان بین ۳ تا ۴ سانتی متری گارا روفا به پوست فرد حمله می کنند و شروع به مکیدن پوست او می کنند و لایه رویی پوست او را می خورند.

نهاد دولتی محافظت از سلامت انگلیس اعلام کرد: بیماران دیابتی و بیماران پوستی یا آن دسته از کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند؛ بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به عفونت در حین استفاده از شیوه درمانی و مراقبتی با استفاده از ماهی های گارا ورفا هستد لذا باید از این شیوه درمانی و مراقبتی پرهیز کنند.

این نهاد دولتی افزود: حوضچه های مورد استفاده حاوی صدها ماهی کوچک است که مشکلات دیگری را به علت انتقال باکتری از طریق این ماهی ها از یک مشتری به مشتری دیگر یا از طریق آب آنها در صورت تعویض نشدن، ایجاد می کند.

این آژانس هشدار داد که اگر یکی از مشتریان ایدز یا هپاتیت یا خونریزی در آب داشته باشد، خطر انتقال عفونت به مشتری دیگر وجود دارد.

شیوه مراقبت و درمانی پدیکور با ماهی در آسیا گسترش یافته است اما در برخی از ایالت های آمریکا از جمله فلوریدا، تکزاس و واشنگتن به خاطر خطر آن در انتقال بیماری از طریق جراحت های باز ممنوع است.

این درحالی است که این شیوه درمانی در انگیس وجود دارد و 280 مرکز این خدمات را ارایه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha