سلامت نیوز: تحقیقات جدید در آمریکا نشان داد که بالارفتن سطح هورمون های زنانه ممکن است خطر ابتلای زنان به سرطان سینه را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند بالا رفتن سطح هورمون های جنسی زنانه خطر ابتلای زنان به سرطان سینه را به میزان 16 درصد افزایش می دهد.

پژوهشگران سطح 8 هورمون جنسی مربوط به رشد را در نمونه های خون گرفته شده از بیماران زن در طول 9 سال بررسی کرده و سپس وضعیت جسمانی آنها را لحاظ کردند و دریافتند که بالاترین سطح هورمونهای استروژن، پرولاکتین و اندروژن با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه به
میزان 50 تا 200 درصد ارتباط دارد.

این پژوهش نشان داد: خطر ابتلا به سرطان سینه زنانی که از بالا بودن سطح یکی از این 3 هورمون جنسی در بدن خود رنج می برند، 10 درصد بیشتر است.

بر اساس این پژوهش، خطر ابتلا به سرطان سینه زنانی که سطح 5 یا 6 هورمون جنسی آنها بالا می رود؛ 2 برابر و خطر ابتلای زنانی که سطح 7 یا 8 هورمون جنسی آنها بالاست 3 برابر افزایش می یابد.

خانم شلی توروگر،مسئول این پژوهش گفت: سطح بالای استروژن بیشترین تاثیر را در بروز خطر دارد و در همین حال اندروژن و پرولاکتین نیز در افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه سهیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha