سلامت نیوز: پژوهشگران دریافتند که شیردادن طبیعی نوزادان نارس باعث کاهش درد آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رسیدگی نکردن درست به درد کودکان نارس در دستگاه تحت مراقبت های ویژه (انکوباتر) عواقب و آثار کوتاه مدت و بلندمدتی برای آنها دارد و این وضعیت ممکن است باعث بی ثباتی روحی و رفتاری در آینده و تغییراتی در سیستم احساس درد شود و رشد مغز را طولانی تر کند.

یک پژوهش جدید در کانادا نشان می دهد که شیردادن طبیعی به این نوزادان نارس دردهای آنها را کاهش می دهد.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیای انگلیس در وانکوور کانادا دریافتند وقتی نوزادان عادی، درد معینی می کشند مثلا خون از بدن آنها کشیده می شود، شیردادن طبیعی به آنها باعث می شود تا درد کشیدنشان 80 تا 90 درصد کاهش یابد.

اما پژوهشگران گفتند که این آزمایش را درگذشته درباره نوزادان نارس انجام نداده بودند لذا هدف پژوهش جدید خود را روی این مسئله گذاشتند که آیا شیر دادن در جریان درد کشیدن این نوزادان نیز می تواند به کاهش درد آنها منجر شود؟

پژوهشگران 57 کودک متولد شده بعد از 30 تا 36 هفته را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که به گروه اول در جریان خونگیری به طور طبیعی شیر داده شد اما گروه دوم با استفاده از شیشه شیر خوردند.

این پژوهشگران واکنش های درد و میانگین ضربان قلب در بین این دو گروه را مقایسه کرده و دریافتند که میانگین درد کشیدن در گروه اول نسبت به گروه دوم به طور چشمگیری کمتر بوده است.

به گفته این پژوهشگران، با وجود اینکه خونگیری از نوزادان در جریان شیردهی به آنها شاید دشوارتر باشد اما دریافتند که مدت زمان خونگیری به طور محسوسی کوتاه تر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha