دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 35557
سلامت نیوز: بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده، بیش از 47 درصد از جمعیت 38 میلیونی لهستان دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا در اروپای شرقی، در نظرسنجی انجام شده دراین خصوص نیز 55 درصد از پاسخ دهندگان از ظاهر چاق خود اعلام رضایت کرده‌اند، 64 درصد گفته‌اند به دلیل چاقی اغلب با کلمات توهین آمیزی مورد تمسخر قرار می‌گیرند. 54 درصد اضافه وزن را مشکلی اساسی در پیدا کردن کار مناسب عنوان کرده و 55 درصد چاقی را مهمترین مانع در برقراری روابط اجتماعی می‌دانند.

همچنین 73 درصد پرسش شوندگان لهستانی بر این نظرند که بهترین روش برای کاهش وزن، کم خوردن مواد غذایی است،53 درصد معتقدند که ورزش و رژیم غذایی تاثیر بیشتری در کم کردن اضافه وزن دارد و 20 درصد معتقدند که راهی موثر و با دوام برای کاهش وزن نیست.

مقامات بهداشتی اروپا، عامل اصلی رشد فزاینده چاقی را در کشورهای این منطقه در سالهای اخیر، رواج مصرف غذاهای آماده پرچرب، استرس، کم تحرکی و مصرف بالای مشروبات الکلی می‌دانند.

به عقیده آنان، بروز بحران اقتصادی در سالهای اخیر بسیاری از خانواده‌های کم درآمد را وادار به مصرف غذاهای ارزان قیمتی کرده که نه تنها ارزش غذایی برای بدن ندارند بلکه زمینه بروز مشکلات گوارشی، قلبی و عروقی را به دلیل وجود چربی‌های اشباع شده و مواد افزودنی شیمیایی به همراه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha