وزیر بهداشت با بیان اینکه با گذشت هفت‌ماه از سال حتی یک ریال هم از سه میلیارد دلاری که قرار بود از محل درآمدهای نفتی به وزارت بهداشت تخصیص یابد دریافت نکرده‌ایم گفت: به دلیل تخصیص نیافتن این مبلغ، قیمت خدمات درمانی به سمت واقعی شدن نرفته است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه با گذشت هفت‌ماه از سال حتی یک ریال هم از سه میلیارد دلاری که قرار بود از محل درآمدهای نفتی به وزارت بهداشت تخصیص یابد دریافت نکرده‌ایم گفت: به دلیل تخصیص نیافتن این مبلغ، قیمت خدمات درمانی به سمت واقعی شدن نرفته است.

وزیر بهداشت در گفتگو با مهر به مشکلات حوزه سلامت بعد از هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: مشکل تاثیر هدفمندی یارانه ها بر حاملهای انرژی در مراکز بهداشتی و درمانی کاملا مشهود است به طوریکه تنها در بیمارستانهای دانشگاهی 770 میلیارد تومان افزایش هزینه در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه این تاثیر در بخشهای آموزشی و بهداشتی نیز دیده می شود، اظهار داشت: تعرفه های خدمات درمانی بخش دولتی که امسال 9 درصد افزایش یافته است قرار بود در معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری، اصلاح شود و به آنچه در قانون برنامه پنجم تعریف شده برسد اما به دلیل عدم تخصیص 3 میلیارد دلار، قیمت خدمات درمانی به سمت واقعی شدن نرفته است.

وزیر بهداشت به قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت و استخدام 23 هزار پرستار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استخدام این تعداد پرستار انجام شد اما اعتبار و بودجه لازم برای حقوق پرستاران در 6 ماهه دوم سال دیده نشده و دانشگاههای علوم پزشکی از جیب خودشان پرداخت می کنند که این بار اضافی به هزینه های دانشگاهها است.

دستجردی همچنین به اجرای قانون فعالیت پزشکان در یکی از بخشهای دولتی یا خصوصی اشاره کرد و گفت: به رغم ابلاغ دستورالعمل تمامی وقتی پزشکان به ستادهای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به دلیل عدم تخصیص 3 میلیارد دلار سهم وزارت بهداشت از محل درآمدهای نفتی، این دستورالعمل روی زمین مانده است.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که بسیاری از برنامه های وزارت بهداشت به دلیل نبود بودجه و اعتبارات لازم روی زمین مانده است، تاکید کرد: متاسفانه کسری های وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی از هم اکنون کاملا مشخص است به طوریکه در بازدیدهایی که از دانشگاهها داریم، این کسری ها را روی میز می گذارند. اگر 3 میلیارد سهم وزارتخانه تخصیص داده نشود این مشکلات بیشتر می شود و دانشگاهها نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند و در نتیجه برای خدمات رسانی مطلوب به مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha