سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، با بیان این مطلب كه با خلاء شدید اطلاع رسانی در حوزه سلامت روان مواجه هستیم، اظهار كرد: چه بسا عمده مشكلات ما در مورد «انگ»، به عدم اطلاع و آگاهی عموم مردم جامعه برمی‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر احمد حاجبی در سومین همایش سالانه «رسانه و سلامت روان» افزود: هنوز هم با مسایلی در جامعه روبرو هستیم كه با مبانی علمی ما در تناقض هستند. به عنوان مثال برای بیمار روانی ، شرایط ازدواج را فراهم می‌كنند تا احوالش بهبود پیدا كند یا برای حل مشكلات روانی، بیمار را نزد رمال‌ها می‌برند مسایلی از این دست در جامعه ما كم نیست.

وی ادامه داد: با خلاء شدید اطلاع رسانی در حوزه سلامت روان مواجه هستیم. چه بسا عمده مشكلات ما در مورد «انگ»، به عدم اطلاع و آگاهی عموم مردم جامعه برمی‌گردد.

حاجبی ضمن اشاره به شعار امسال روز سلامت روان كه «پیش به سوی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان» بود، اظهار كرد: شعار امسال به هدف ما كه حمایت یابی در خصوص بیماران روانی بود نزدیك است.

وی ادامه داد: برای اینكه بتوانیم به اهداف خود دست یابیم باید به چند راهبرد كلی از جمله رعایت عدالت در توزیع امكانات و خدمات توجه داشته باشیم.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، با بیان اینكه ادغام خدمات سلامت روان در نظام مراقبتهای بهداشتی اولیه از محكم‌ترین قدم‌هایی است كه در حوزه سلامت روان برداشته شده است، عنوان كرد: با انجام این طرح توانستیم خدمات سلامت روان را حتی برای دورافتاده‌ترین نقاط كشور ارائه كنیم.

حاجبی افزود: ادغام خدمات سلامت روان در سایر خدمات بهداشتی گام بزرگی در انگ‌زدایی بود. زیرا مراكزی كه به ارائه خدمات درمانی می‌پرداختند در كنار آن خدمات روان را هم ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: باید در جهت ارتقای برنامه‌های این حوزه گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha