دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 35582
سلامت نیوز: مقامهای بهداشتی هند اعلام کردند که نداشتن حتی یک مورد فلج اطفال در یک ماه گذشته در هند امید به ریشه کن کردن این بیماری در هندوستان را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هند یکی از 4 کشور جهان است که هنوز هم با مشکل فلج اطفال رو به روست اما این دوره بدون این بیماری نشان دهنده طولانی ترین زمانی است که از زمان آغاز تلاش این کشور برای ریشه کن کردن این بیماری در 2 دهه پیش موردی از این بیماری را نداشته است.

غلام نبی آزاد، وزیر بهداشت هند به آسوشیتدپرس گفت: ما به هدف خود نزدیک شده ایم.

به گفته وی آخرین مورد ابتلا به فلج اطفال در ماه ژانویه در ایالت بنگال غربی گزارش شده و بیش از یک سال است که در استانهای بیهار و اوتار پرادش که خاستگاه اصلی این بیماری هستند بیش از یک سال است که هیچ موردی گزارش نشده است.

آزاد گفت: موفقیت هند به دنبال تلاشهای مداوم چند سال اخیر در پرخطرترین مناطق برای دسترسی به آسیب پذیرترین اقشار مانند نوزادان، مهاجران و جمعیت های غیرمستقر بوده است.

هنوز هم برنامه های ایمن سازی مداوم در مناطق پرخطر ادامه داشته و هرگونه گزارش یک مورد از این ویروس می تواند یک وضعیت اضطراری بهداشتی تلقی شود.

مقامهای بهداشتی هنوز هم نگران احتمال انتقال دوباره ویروس به این کشور از طریق کشور همسایه پاکستان هستند که خود نیز از مراکز این بیماری در جهان است.

مقامهای بهداشتی هند اتاقکهای ویژه ایمن سازی را در دو نقطه مرزی با پاکستان برقرار کرده اند و همه کودکانی که از طریق زمین وارد این کشور شوند را مورد واکسیناسیون قرار می دهند.

فلج اطفال در نیجریه و افغانستان هم هنوز وجود دارد.

بر اساس گزارش یونیسف اوتارپرادش مرکز تقریباً تمام موارد فلج اطفال در هند بوده است که از آوریل 2010 تا کنون هیچ موردی از این بیماری را گزارش نکرده است در حالی که در ایالت همسایه آن بیهار نیز از سپتامبر 2010 موردی از این بیماری گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha