سلامت نیوز: کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق در مرکز امور زنان و خانواده تشکیل شد. فریبا حاج علی معاون اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده با بیان این مطلب به خراسان در مشهد گفت: بررسی ها و آمارها نشان می دهد که زمان حرف و شعار درباره بحران خانواده گذشته است و باید به سرعت از مرحله بحث و طرح بگذریم و وارد اقدامات اجرایی شویم.

وی افزود: کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق با عضویت دستگاه ها و سازمان های مختلف دولتی با هدف ساماندهی اقدامات و راهکارهای عملی کاهش طلاق ایجاد شده است.

حاج علی تصریح کرد: طرح تحکیم و پیشگیری از فروپاشی خانواده یا طرح پیشگیری از طلاق نیز در مرکز امور زنان و خانواده تدوین شده است و در حال حاضر در مرحله جمع بندی نظرات مختلف درباره این طرح است.

وی افزود: این طرح یکی از مواردی است که در کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق در حال بررسی است.بنا به گفته وی در طرح پیشگیری از طلاق، ابتدا ارزیابی دقیقی از وضعیت ازدواج و طلاق در کشور انجام شده است و آمارهای موجود در این زمینه و همچنین دلایل و عوامل موثر در طلاق به ترتیب اولویت و تاثیری که در طلاق و فروپاشی خانواده دارند، مورد بررسی قرار گرفته است که به ترتیب این عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند.

حاج علی افزود: در این طرح با ریشه یابی طلاق، اقداماتی برای تحکیم خانواده و کاهش آمار طلاق طراحی شده است و در ذیل آن وظایفی برای دستگاه های اجرایی و اداری از جمله وزارت ارشاد، صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت کشور در نظر گرفته شده و با توجه به اعتباراتی که برای اجرای برنامه های زمان بندی شده برای این دستگاه ها لحاظ شده، پیش بینی شده است که در کوتاه ترین مدت شاهد افزایش ازدواج های پایدار و آسان و کاهش طلاق باشیم.

وی افزود: تفاوت این طرح با طرح ها و اقدامات قبلی در این است که بیشتر بر عملیاتی بودن طرح و برنامه ها تاکید شده است و برای هر برنامه زمان اجرا، پایان و نتیجه تعیین شده است که دستگاه ها به ارائه گزارش کار در کمیته کاهش طلاق موظف هستند.

معاون اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: پس از جمع بندی نظرات کارشناسان، این طرح به ستاد ملی زن و خانواده ارائه می شود و با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha