سلامت نیوز: ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو اعلام كرد: كودكان زیر 5 سال، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.

به گزارش سلامت نیوز، ستاد مركزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو در دومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها كه روز «پیشگیری از بروز مسمومیت در اطفال» نامگذاری شده است ضمن اعلام این خبر اعلام كرد: كودكان خردسال ممكن است هرچیزی را به دهان ببرند و این عمل بخشی از آموزش و درك این گروه سنی از محیط اطرافشان است و این عمل زمینه ساز بروز مسمومیت است.

مركز اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو اعلام كرد: همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً درب آن را ببندید و هیچگاه الكل و ضد یخ را در دسترس كودكان قرار ندهید و در صورتی كه كودك شما ماده‌ای غیرخوراكی را بلعید، با مركز اورژانس و یا مركز كنترل مسمومیت‌ها با شماره 09646 تماس بگیرید.

براساس این گزارش بلع باطری ساعت در كودك می‌تواند با عوارض جدی همراه باشد، در این موارد كودك را در اسرع وقت به یك مركز درمانی منتقل نمایید همچنین برای جلوگیری از مسمومیت با منواكسید كربن از نگهداری كودك در داخل خودروی روشن و در پاركینگ‌های طبقاتی و سرپوشیده خودداری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha