سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه حوزه پیشگیری در سلامت روان فقیر است، اظهار كرد: اگر در حوزه پیشگیری خلاء وجود داشته باشد، بستر برای به هدر دادن منابع و تولید عوارض آماده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر فرید ابوالحسنی در سومین همایش سالانه رسانه و سلامت روان ضمن اشاره به شعار امسال هفته سلامت روان كه «پیش به سوی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان» بود، گفت: باید بپذیریم جوامع امروزی در حوزه سلامت روان مشكل جدی وجود دارد و ما شواهد كافی داریم برای اینكه نشان بدهیم باید برای كنترل مشكلات سرمایه‌گذاری جدی صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: قبل از محاسبه بار بیماریها می‌شد به خوبی حدس زد كه مشكلات سلامت روان دركشور ما جدی است و در حال طی روندی هستیم كه همه جوامع توسعه یافته و در حال توسعه آن را پشت سر گذاشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی با بیان اینكه در پروسه سرمایه‌گذاری در خصوص سلامت روان باید برنامه‌های مربوط به این حوزه را اصلاح و بعد ارزیابی كنیم، اظهار كرد: این امر با به خدمت گرفتن منابع انسانی میسر خواهد شد.

وی درادامه ضمن اشاره به این مطلب كه مقوله سلامت روان از جمله مسایلی است كه مردم تصور می‌كنند بسیار روشن و واضح است، گفت: اما متاسفانه در خیلی از اوقات برنامه‌های تدوین شده توسط مسئولین اقصی نقاط كشور به صورت سامان یافته پیش نمی‌رود و در نهایت مشخص نمی‌شود تاثیر آن برنامه‌ها در حل مشكلات به چه میزان بوده است.

ابوالحسنی ادامه داد: در حوزه سلامت روان در هیچ گونه حرف متقنی در خصوص پیشگیری از یك موضوع خاص كه به صورت گسترده كار شده باشد و شواهد آن نیز موجود باشد وجود ندارد. علت آن هم این است كه تحولات اجتماعی كه منشا مشكلات سلامت روان بوده‌اند، طی چندین دهه اتفاق افتاده‌اند و اكنون نمی‌شود یك شبه حل‌شان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha