سلامت نیوز: رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: هم اکنون کمبود بیمارستان‌های ویژه زنان یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت است و طبق مذاکرات انجام شده با وزارت بهداشت در تلاش برای تخصیص برخی از بیمارستان‌های موجود به زنان در هر استان هستیم.

کبری خزعلی در گفت‌و‌گو با فارس در‌خصوص ضرورت تأسیس و راه‌اندازی بیمارستان‌های ویژه زنان در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: شورای فرهنگی اجتماعی زنان طبق درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد بیمارستان‌های ویژه زنان را در دستور کار کمیته‌های تخصصی خود قرار داد.

وی افزود: هم اکنون کمبود بیمارستان‌های ویژه زنان یکی از مشکلاتی است که در حوزه سلامت زنان احساس می‌شود و طبق مذاکرات انجام شده با وزارت بهداشت در تلاش برای تخصیص برخی از بیمارستان‌های موجود به زنان در هر استان هستیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه زنان محجبه از حضور کادر پزشکی مرد در بخش‌‌های مخصوص زنان شکایت دارند، گفت: برای شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های خاص زنان نیازمند ایجاد بیمارستان‌های ویژه هستیم به گونه‌ای که ایجاد این بیمارستان‌ها افزایش سلامت زنان را به همراه خواهد داشت.

خزعلی ضمن انتقاد از ارائه پوشش نامناسب به بیماران زن در اتاق عمل عنوان کرد: یکی از وظایف وزارت بهداشت در قانون گسترش حجاب و عفاف نظارت بیشتر بر بیمارستان‌های خصوصی به منظور ترویج فرهنگ حجاب، رعایت حقوق زنان بیمار و ارائه لباس‌های مناسب به بیماران برای ورود به بخش جراحی است و این انتظار از مسئولان وزارت بهداشت می‌رود که نسبت به طراحی لباس‌های مناسب بیماران اقدام کنند.

تشخیص به موقع بیماری‌های نهفته زنان با ایجاد بیمارستان‌های مخصوص آنها

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از زنان کشور علاقه‌مند هستند تا در صورت بیماری به پزشک متخصص خانم مراجعه کنند که ایجاد بیمارستان‌های ویژه زنان مشکلات این زنان را کاهش می‌دهد و موجب آرامش روانی آنها می‌شود و این حق طبیعی زنان است که آزادانه امکان انتخاب جنسیت کادر درمانی خود را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: در بیمارستان‌های ویژه زنان صرفاً بیماران زن پذیرش و توسط کادر پزشکی و درمانی متخصص زن مورد درمان و بررسی قرار می‌گیرند.

خزعلی در پایان عنوان کرد: وجود مادر سالم زمینه‌ ایجاد جامعه سالم است و ایجاد بیمارستان‌های ویژه زنان نقش مهمی در زمینه تشخیص به موقع بیماری‌های نهفته زنان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha