دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 35598
سلامت نیوز: مدیر کل تربیت بدنی خراسان شمالی تاکید کرد: داروهای هورمونی و نیروزا مورد استفاده در سالن‌های پرورش اندام اعتیاد‌آور و دارای عوارض جبران‌ناپذیر است.

ابوالقاسم داورزنی امروز در گفت‌وگو با فارس در بجنورد ضمن هشدار نسبت به عرضه داروهای نیروزا به ورزشکاران توسط باشگاه‌های ورزشی این استان اظهار داشت: براساس گزارشات دریافتی، برخی از باشگاه‌های ورزشی در این استان اقدام به عرضه مواد نیروزا مانند هورمون کرگدن، اسب و ... می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت بدنی استان با این‌گونه تخلفات باشگاه ورزشی به شدت برخورد می‌کند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته چندین باشگاه ورزشی که اقدام به فروش مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی این استان می‌کردند، از سوی اداره کل تربیت بدنی خراسان شمالی شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

داورزنی گفت: فروش هر‌گونه مواد نیروزای خطرناک در باشگاه‌های ورزشی این استان غیر‌قانونی بوده و نباید این مواد عرضه شود.

وی همچنین از ورزشکاران خواست تا ضمن عدم استفاده از این‌گونه مواد زیان‌آور، موارد تخلف را به ادارات تربیت بدنی در سطح شهرستان‌ها منعکس کنند.

مدیر کل تربیت بدنی خراسان شمالی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات هیئت‌های بدنسازی را نداشتن مربی کارت‌دار پرورش اندام عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برای برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری بدن‌سازی، تاکنون پیگیری‌های لازم انجام شده و به زودی دوره آموزشی مربی پرورش اندام در استان برگزار می‌شود.

داورزنی با بیان اینکه آموزش این دوره‌ها را درویش از مربیان تیم ملی پرورش اندام بر عهده دارد، تصریح کرد: با برگزاری این دوره بخشی از مشکلات باشگاه‌های پرورش اندام مربوط به نبود مربیان دارای کارت مربیگری بدن‌سازی برطرف می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha