سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت خانواده جمعیت وزارت بهداشت گفت: طی ابلاغیه‌ای مقرر شد قبل از زایمان حتما سونوگرافی برای تعیین محل جفت و بررسی احتمال چسبندگی برای همه مادران قبل از زایمان انجام شود تا از خونریزی‌‌هایی که ایجاد می‌شود جلوگیری شود.

محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی بخشنامه‌ای به تمام بیمارستانها با نگاه بیمارستانهای دوستدار مادر داشته‌ایم. از آنان خواسته ایم که برای مراقبت ویژه از مادری که باردار است، همه مادران تا زمانی که زایمان ‌کند و ۴۲ روز بعد از زایمان باید تحت مراقبت باشد.

وی گفت: با امضای معاون درمان و معاون بهداشت وزارت بهداشت پروتکلی تدوین و تنظیم شده که طی این پروتکل بیمارستانها باید توجه ویژه ای به سلامت ماداران داشته باشند. و یکی از برنامه‌های این پروتکل مستقر بودن همیشگی متخصص زنان و بیهوشی در همه مراکز بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی است.

وی افزود: یعنی اینکه هر بیمارستانی که حداقل سه نفر متخصص زنان و بیهوشی داشته باشد باید یکی از آنها به صورت شبانه‌روزی آنجا مقیم باشد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه خونریزی‌های پس از زایمان شایع هست و در مواردی مرگ مادر به علت خونریزی‌های شدید ناشی از چسبندگی‌های جفت و عدم آمادگی تیم درمانی در مقابل این فوریت‌ها ممکن اتفاق بیفتد برنامه ما این است که قبل از سزارین یا زایمان حتماً سونوگرافی برای مادر باردار برای تعیین محل جفت و بررسی احتمال چسبندگی جفت انجام شود تا از خونریزی‌‌هایی که ایجاد می‌شود جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha