سلامت نیوز: رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه کیوسک‌های روزنامه فروشی کار فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: فکر نمی‌کنم امکان توزیع وسایل پیشگیری از ایدز در دکه‌های روزنامه فروشی‌ وجود داشته باشد.

گل مکانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که  رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت اعلام کرده که با توجه به افزایش موارد ابتلای جنسی به ویروس ایدز و همچنین افزایش موارد ابتلا در زنان، وزارت بهداشت برای دسترسی آسان به لوازم پیشگیری اجازه توزیع لوازم پیشگیرانه را به سوپرمارکتها و حتی کیوسکهای روزنامه فروشی داده است، گفت: الان شنیدم در جریان موضوع نیستم.

 رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران  ادامه داد: ۴ راه انتقال ویروس ایدز وجود دارد یکی بحث جنینی، انتقال خونی، تماس جنسی و همچنین از طریق سرنگ‌های آلوده(معتادان تزریقی) است.

گل‌مکانی اضافه کرد: وسایل محافظت جنسی  در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کیوسک‌های روزنامه فروشی که کار فرهنگی انجام می‌شود، گفت: فکر نمی‌کنم امکان توزیع این وسایل در این مکان وجود داشته باشد و باید وسایل پیشگیری از ایدز را از داروخانه‌ها خریداری کنند.

به گزارش فارس، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت از ورود کیتهای تشخیص سریع HIV به کشور خبر داد و گفت:با توجه به افزایش موارد ابتلای جنسی به ویروس ایدز و همچنین افزایش موارد ابتلا در زنان، وزارت بهداشت برای دسترسی آسان به لوازم پیشگیری اجازه توزیع لوازم پیشگیرانه را به سوپرمارکتها و حتی کیوسکهای روزنامه فروشی داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha