دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 35606
سلامت نیوز: عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه استفاده همه مردم از یک نوع بیمه و با خدمات یکسان، قانونی است و باید اجرایی شود، گفت: ۳۲ سال از انقلاب می‌گذرد؛ اما هنوز اصل ۲۹ قانون اساسی را اجرایی نکردیم.

سیدجواد زمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بیمه سلامت ایرانیان نه به صورت طرح در مجلس مطرح شده و نه لایحه، اظهار کرد: بیمه سلامت ایرانیان فقط در حد صحبت است و اجرایی شدن آن به طور قطع زمان می‌برد.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی تمام ایرانیان باید تحت پوشش یک نوع بیمه پایه با خدمات یکسان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲ سال از انقلاب می‌گذرد؛ اما هنوز اصل ۲۹ قانون اساسی را اجرایی نکردیم، اظهار امیدواری که مسئولان  برای عملیاتی شدن بیمه همگانی هر چه زودتر اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: تحت پوشش قرار دادن همه آحاد مردم قانون است و باید اجرا شود؛ اما در تجمیع بیمه‌ها هنوز بحث‌هایی است و موافقان و مخالفانی دارد.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌‏سرپرستی، در راه‏ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ درمانی‏ و مراقبت‌های‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای عمومی‏ و درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایت‌های‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha