سلامت نیوز: محققان می‌گویند استرس زیاد می‌تواند میزان مرگ و میر را در مردان ۵۰ درصد بالا‌تر ببرد. درحالی که محققان پیش از این معتقدند بودند که استرس‌های شدید و زیاد از حد می‌توانند عمر را کوتاه کنند، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که مردان متاهل کمتر از دیگر مرد‌ها به مرگ زودرس ناشی از استرس مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، از نظر آن‌ها تنها راه نجات از این دردسر کم کردن استرس‌های روزانه است و ازدواج هم می‌تواند یکی از راه‌حل‌های موثر برای داشتن عمری طولانی باشد.

از نظر دانشمندان فشار‌ها و استرس‌هایی مثل مرگ همسر یا رفتن به خانه سالمندان می‌تواند به شکل موثری باعث مرگ و میر در افراد می‌انسال شود. از طرف دیگر رویدادهای استرس‌زای معمولی در افراد جوان از قبیل فارغ التحصیلی، از دست دادن شغل، داشتن اولین فرزند و... هم از استرس‌های شایع در جوامع امروزی به شمار می‌روند که با وجود کوچک بودنشان به خاطر تکرار شدن می‌توانند کشنده باشند.

درحالی که پیش از این پژوهشگران گمان می‌کردند که استرس‌های بسیار ناگهانی و بزرگ می‌توانند اثری کشنده داشته باشند، ‌این تحقیق ثابت کرد که در دراز مدت، حتی استرس‌های ظاهرا کم اهمیت و کوچک هم می‌تواند اثرات مرگباری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha