دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 35613
سلامت نیوز: مدیر كل هواشناسی استان تهران از آغاز بارش باران در پایتخت از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در عین حال پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در تهران تا پایان هفته حداقل سه درجه سردتر شود.

مهندس محسن جباری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ورود سامانه بارش‌زا از روز سه‌شنبه از شرق مدیترانه به كشور افزود: بر این اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد بارش باران از روز چهارشنبه در تهران آغاز می‌شود كه این ناپایداری‌ها تا روز جمعه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه پیش‌بینی می‌شود در ارتفاعات شاهد رگبار، رعد و برق و بارش برف به صورت خفیف باشیم، تصریح كرد: در عین حال حجم بارش‌های این سامانه در استان تهران زیاد نیست اما در سطح كشور فعالیت این سامانه قابل توجه خواهد بود.

مدیر كل هواشناسی استان تهران با اشاره به احتمال بارش رگباری در تهران طی روزهای آتی تصریح كرد: برای روز شنبه وزش باد قابل توجه با توجه به خروج سامانه از پایتخت پیش‌بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی كشور نیز در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در حداقل 15 استان كشور هشدار داد.

بر اساس اعلام این سازمان با ورود سامانه بارشی از شرق مدیترانه به كشور طی روز چهارشنبه در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز پنجشنبه در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، شمال سمنان، تهران، قزوین، البرز، زنجان، مركزی همدان، لرستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود كه در این روز در جاده‌های كوهستانی البرز مركزی و غربی و مناطق سردسیر استانهای فوق، به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌ها رخ خواهد داد.

طی روز جمعه نیز در پی فعالیت این سامانه در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، ایلام و لرستان آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود كه در این روز نیز در مناطق مرتفع و سردسیر استانهای فوق، به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌ها رخ خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی كشور خلیج فارس طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه و دریای خزر طی روزهای چهارشنبه تا شنبه مواج است و دمای هوا از پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی بین 3 تا 5 درجه و در استانهای ساحلی بین 5 تا 10 درجه كاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha