سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 35621
سلامت نیوز: استفاده از لیزر برای از بین بردن تاتو ریسک تغییر رنگ در محل را بالا می‌برد، چراکه لیزر لایه‌های سطی پوست را برمی‌دارد تا به‌لایه‌ای که تاتو درآن کار شده، برسد.

محسن نراقی رییس انجمن تحقیقات راینولوژی در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: در حال حاضر روش‌های تاتو بر روی پوست به صورت حرفه‌ای صورت می‌گیرد. به این معنی که  برای بالا بردن عمر تاتو و ماندگاری بیشتر، مواد را به لایه‌های عمقی‌تر پوست وارد می‌کنند.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی با اشاره به این مطلب که در این روش فرد برای از بین بردن تاتو با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر رنگ‌های تاتو نیز متنوع تر شده، این در حالی است که در گذشته رنگ‌های تاتو محدود بود.

نراقی افزود: تنها راه از بین بردن تاتوها، استفاده از لیزر است. در  لیزرهای قدیم، برای رسیدن به لایه های حاوی ماده تاتو، لایه های سطحی پوست برداشته می شد  که این امر منجر به تخریب پوست شده و در بیشتر موارد با تغییر رنگ پوست همراه بود.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی اظهار داشت: در حال حاضر، لیزرهای جدید اختصاصا به لایه اصلی که تاتو درآن انجام شده، نفوذ می کند که برای هر رنگ باید از یک نوع لیزر خاص استفاده شود.

نراقی تصریح کرد: در تاتوهایی که رنگ‌های مرکب دارند و از چند رنگ استفاده می‌شود، پاک کردن آن نیز مشکل‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha