سلامت نیوز: فرمانده نیروی انتظامی گفت: تولید و روند افزایش مصرف ماده مخدر شیشه همزمان با گرانی مواد مخدر در افغانستان و خواسته معتادان برای جایگزینی ماده‌ای جدید تشدید شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفتگو با مهر اظهار داشت: اقدامات پلیس برای مقابله با تولید، ترانزیت و توزیع مواد مخدر ضروری است و شدت قوانین نیز در دستیابی به موفقیت بسیار اثر گذار است اما نباید از پیشگیری غافل باشیم چرا که اگر پیشگیری دنبال نشود معتاد نیز در کشور وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی که مواد مخدر در افغانستان تولید نشد و قیمت آن افزایش یافت، بنا به نیاز معتادان شاهد تولید ماده مخدر شیشه در کشور بودیم. این ماده پاسخی به درخواست معتادان و موادی جایگزین برای تریاک و حشیش بود. ماده ای که به سرعت در کشور تولید و قیمت آن طی چند سال برای همه گیری به شدت کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: باید به درمان، تقاضا و پیشگیری اهتمام ویژه داشت چرا که اگر همه اقدامات در برخورد پلیس و زندان خلاصه شود به نتیجه نمی رسیم.

احمدی مقدم تصریح کرد: مواد مخدر همیشه در حال تغییر شکل بوده و هر روز شاهد تولید مخدرهای جدید هستیم، حتی پیشرفت علم نیز امروزه در خدمت سوء استفاده کنندگان از این مواد قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha