سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 35629
سلامت نیوز: استفاده از منابع سرشار از ویتامین های E , C موجب پیشگیری از بروز خشکی پوست می شود.

 به گزارش سلامت نیوز، مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام كرد: ویتامین C نقش مهمی در ساخت پروتئین های پوست، جذب آهن و ویتامین E دارد و کمبود هر یک از این ویتامین ها موجب خشکی پوست می شود.

بنابراین گزارش، برای جلوگیری از خشکی پوست به ویژه در فصل های خشک یا سرد سال مصرف مرکباتی از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش و گریپ فروت، جوانه گندم و دانه های روغنی توصیه می شود همچنین ویتامین A  پوست را در برابر خشکی محافظت می کند و کمبود این ویتامین در بدن موجب پوسته پوسته شدن ، خشکی و حتی خارش پوست می شود.

این گزارش می افزاید، کره، رزده تخم مرغ ، هویج و کدو حلوایی از جمله مواد خوراکی سرشار از ویتامین A  به شمار می روند و سن، جنسیت، آب و هوای زمستان، محیط زندگی، موقعیت سلامتی و استعمال دخانیات از دیگر علل خشکی پوست به شمار می رود.

بر اساس مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استفاده بیش از اندازه از کرمهای لایه بردار نیز می تواند پوست را کاملا خشک کند وموجب خشکی ، قرمزی و زیر و خشن شدن پوست شود.

گفتنی است: نوشیدن به اندازه کافی مایعات و آب در طول روز ، پرهیز از استحمام طولانی مدت با آب داغ، استفاده از کرم ها و لوسیون های مناسب، استفاده از صابون های حاوی گلیسیرین و نصب یک دستگاه مرطول کننده در محیط منزل از جمله راهکارها به منظور محافظت از پوست و پیشگیری از خشکی آن به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha