سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی استانها را موظف به تاسیس یک یا دو بیمارستان تک جنسیتی کرد و گفت: بیمارستان‌های تک جنسیتی با تاسیس تمامی بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی درمانی بصورت جامع راحتی بیماران زن را فراهم کرده است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت وگو با ایسنا، فراهم کردن راحتی برای مراجعین زن را مهمترین هدف از تاسیس بیمارستان‌های تک جنسیتی در کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه بیمارستان آرش، میرزا کوچک خان و مهدیه در تهران به صورت تک جنسیتی به مراجعین زن خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز در یک بیمارستان به طور جامع در بیمارستان‌های تک جنسیتی تاسیس شده است به طوری که دیگر نیاز نیست بیمار برای انجام کارهای درمانی نظیر غربالگری و پیشگیری خود به چند مرکز درمانی در بیرون مراجعه کند.

دکتر دستجردی در پایان با بیان اینکه تمامی استان‌ها موظف به تاسیس یک یا دو بیمارستان تک جنسیتی هستند، اذعان کرد: بسیاری از استان‌ها و دانشگاه‌های کشور بیمارستان‌های جامع زنان را راه اندازی کردند و استان‌هایی هم که در این زمینه اقدامی انجام ندادند موظفند تاسیس یک یا دو بیمارستان تک جنسیتی را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha