سلامت نیوز: یک پژوهش جدید نشان می دهد که خوردن روزانه و فراوان سبزی و میوه های خام باعث کاهش احتمال ابتلای افراد به بیماریهای قلبی وراثتی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از شبکه بی بی سی، این پژوهش پزشکی نشان می دهد خوردن زیاد و روزانه سبزی و میوه های خام احتمال بروز بیماریهای قلبی در نزد کسانی که استعداد وراثتی ابتلا به آن را دارند، کاهش می دهد.

بر اساس این پژوهش، خوردن 5 وعده روزانه سبزی و میوه های خام برای پشت سرگذاشتن آثار بیمارهای قلبی که برخی افراد به علل وراثتی از آن رنج می برند، کفایت می کند.

ارزیابی ها حاکی است که این گونه افراد یک پنجم ساکنان دارای اصالت اروپایی قاره اروپا را شامل می شوند.

بر پایه این گزارش، همچنین پیروی از سیستم غذایی سالم و بهداشتی از آثار ضعف وراثتی قلب می کاهد.

پژوهشگران بعد از بررسی 27 هزار نفر از مردم مناطق مختلف جهان به این نتایج دست یافته اند.

این نتایج نشان می دهد افراد دارای ژن 9p21 که مسئول ضعف قلب است، اگر روزانه سبزی و میوه های خام بخورند، احتمال دچار شدن آنها به بیماریهای قلبی تا سطح افراد عادی کاهش می یابد.

تیم مسئول این پژوهش از دانشگاه مک گیل اشاره کردند که باید تحقیقات بیشتری برای شناختن ساز و کار تاثیر سیستم غذایی بر عامل وراثتی صورت گیرد.

به گفته جودی سولیوان از جمعیت قلب انگلیس، این پژوهش نشان می دهد که عامل وراثتی و سیستم غذایی با هم در ارتباط هستند و نوع این سیستم غذایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش یا افزایش می دهد.

وی افزود: ارتباط بین عامل وراثتی و سیستم غذایی بسیار پیچیده است و ما همه اطلاعات مربوط به آن را در اختیار نداریم اما پیام روشن ما این است که سبزی و میوه های بیشتر برای سلامت قلب مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha