سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بی توجهی و دیر اقدام کردن در درمان تنبلی چشم موجب بروز عوارض کم بینایی و نابینایی می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عباس عظیمی با اشاره به این که تنبلی چشم عبارت است از ندیدن در یك یا دو چشم به نحوی كه با هیچ شكلی علت این ندیدن را نتوانیم بیابیم اظهار داشت: بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم و اقدام برای درمان، قبل از سه سالگی و پنج سالگی است و هر چه از این زمان بگذرد درمان سخت تر می شود.

دانشیار گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که عوامل مختلفی در بروز تنبلی چشم دخیل هستند، عمده ترین دلیل آن را عیوب انکساری عنوان کرد و گفت: ضعیفی های بالا، نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم در یک یا هر ۲ چشم، بیماری های ارثی چشمی، اختلالات تومور، مسائل دوران بارداری و حین تولد کودک و ضربات مختلف چشمی از دیگر عوامل بروز بیماری تنبلی است.

رئیس انجمن اپتومتری خراسان رضوی با اشاره به این که در سنین قبل از 5 سالگی سیستم بینایی خیلی سریع رشد و تكامل می یابد و ارتباطات پیچیده ای بین چشم و مغز ایجاد می شود اظهار داشت: اگر فرد یا كودكی مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شد باید در اولین فرصت درمان آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha