سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 35654
سلامت نیوز: اگر شما در زندگی مشترکتان زیاد باهم دعوا می‌کنید فکر نکنید که با گذشت زمان این مشکلات برطرف می‌شود و جنگ دائمی شما به صلح تبدیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان دعواهای خانوادگی میان زوج‌ها حتی با گذشت زمان هم کمتر نشده و از بین نیز نخواهد رفت.

تحقیقات جدید توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داده است که رضایت افراد از ازدواجشان به شکل‌های گوناگونی خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم که فقط زوج‌هایی شاد و خوشبخت هستند که اصلا باهم دعوا نمی‌کنند و اختلافی ندارند. از طرف دیگر هم نمی‌توانیم بگوییم که زوج‌هایی که دعوا می‌کنند و گه‌گاه با هم می‌جنگند زوج‌های خوشبختی نیستند. چراکه زن و شوهر‌ها حتی با وجود دعواهای فراوان هم می‌توانند خوشبخت باشند.

پژوهشگران در این تحقیق می‌گویند: «کیفیت تاهل دارای ابعاد متفاوتی است و زوج‌های موفق هم می‌توانند بین خود تعارض‌ها و اختلافات زیادی داشته باشند، حتی بدون اینکه اختلافاتشان روزی حل شود یا اینکه کمتر شود.»

محققان معتقدند اگر شما دوست دارید که یک ازوداج بدون جنگ و دعوا داشته باشید، ‌ تنها راهش این است که از ازدواج کردن با چنین فردی منصرف شوید نه اینکه بعد از ازدواج فکر کنید که باید یک‌شبه جنگ و دعوا‌ها را کنار بگذارید و یک زندگی بی‌سر و صدا داشته باشید. البته نباید هم فکر کنید که اگر زندگیتان روزی بی‌سر و صدا شود یک خوشبخت تمام عیار خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha