سلامت نیوز: نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاكید بر نقش حائز اهمیت پرستاران در حوزه سلامت خواستار اصلاح آیین‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت به بیمارستان‌های هیات امنایی به نحوی شد كه نمایندگانی از پرستاران در آن حضور داشته باشند.

دكتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، حذف مدیران پرستاری در هیات امنای بیمارستان‌های هیات امنایی را مشكل‌ساز دانست و تصریح كرد: قسمت عمده‌ای از بار درمانی در بیمارستان‌ها بر دوش پرستاران است و آنها جزو اقشار بسیار زحمت‌كش در بیمارستان‌ها هستند كه واقعا بدون همكاری آنها كارهای درمانی در بیمارستان انجام نخواهد شد، چراكه پرستاران برای كمك به بهبود بیماران از جان خود مایه می‌گذارند، لذا هر چقدر بتوانیم در تصمیم‌گیری‌هایی كه مربوط به بیمارستان و خدمات درمانی می‌شود پرستاران را هم دخالت دهیم، قطعا همراهی آنها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: پرستاران سهم بسیار بالایی در تامین سلامت جامعه دارند، تجربه نشان داده است در بیمارستان‌هایی كه پرستاران با جان و دل كار می‌كنند و انگیزه فعالیت دارند میزان مرگ و میر پایین و میزان سلامت بالاتر است، لذا این خطای بزرگی است كه پرستاران را از هیات مدیره بیمارستان‌های هیات امنایی حذف كنیم.

نایب رییس كمیسیون بهداشت هم‌چنین خاطرنشان كرد: اگر وزارت بهداشت در آیین‌نامه ابلاغی جایی برای پرستاران در هیات مدیره بیمارستان‌های هیات امنایی در نظر نگرفته باشد تصمیم كاملا اشتباهی است، چراكه پرستاران هم مدیران بسیار خوبی هستند و هم اطلاعات و آگاهی آنها بسیار بالاست.

رضایی در خاتمه با تاكید بر این‌كه پرستاران مرتب درگیر مشكلات و مسایل ریز و درشت بیمارستان و بیماران هستند، اظهار كرد: لذا آنها می‌توانند بهترین مشاور برای مدیریت و رفع مشكلات بیمارستان‌ها باشند، بنابراین از وزارت بهداشت می‌خواهیم سریع‌تر این تصمیم را اصلاح كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha