در سالهای اخیر مطالعات متناقضی درباره رابطه بین خطرات ناشی از تشعشعات تلفن همراه انجام گرفته اما در حال حاضر یکی از بزرگترین و طولانی ترین مطالعات نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه خطر ابتلا به سرطان مغز و انواع دیگر سرطانهای مرتبط با سیستم عصبی مرکزی را افزایش نمی دهد .

ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان وجود ندارد
سلامت نیوز : در سالهای اخیر مطالعات متناقضی درباره رابطه بین خطرات ناشی از تشعشعات تلفن همراه انجام گرفته اما در حال حاضر یکی از بزرگترین و طولانی ترین مطالعات نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه خطر ابتلا به سرطان مغز و انواع دیگر سرطانهای مرتبط با سیستم عصبی مرکزی را افزایش نمی دهد .
به گزارش سلامت نیوز محققان با استفاده از پایگاههای داده ای دقیق این کشور در سال 1995 دریافتند که اغلب افرادیکه مبتلا به تومور مغزی شده اند کسانی هستند که اصلا˝ مشترک استفاده از خدمات تلفن همراه نیستند .
لازم به دکر است که این مطالعات در طول دوره ی 18 ساله و بر روی 10729  انجام شده است .
پژوهشگران می گویند که هیچ گونه ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطانهای دستگاههای عصبی وجود ندارد بنابر گزارش سلامت نیوز همچنین این پژوهشگران اظهار داشتند که اطلاعات کمی از خطرات ناشی از تلفن همراه بر کودکان وجود دارد ..
محققان سوئیسی هم در یک سر مقاله نوشتند که هرچند طی تحقیقات خطری برای استفاده کنندگان مشخص نشده است اما مردم باید فرهنگ استفاده از تلفن همراه را بهتر کنند و فقط در موارد ضروری از آن استفاده کنند .
این مطالعات که در کشور دانمارک انجام شده در مجله BMJ به چاپ رسیده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha