سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری- مامایی شهیدبهشتی گفت: برخی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا آسپیرین تجویز می‌كنند كه البته این دارو برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.


اعظم دبیریان در گفت‌وگو با سازمان نظام پرستاری اظهار كرد: سینه پهلو باكتریال(ذات‌الریه)، تنگی نفس، سرفه‌ها به همراه خلط زرد و سبز رنگ، اوتیت، برونشیت و آنسفالیت از عوارض بیماری آنفلوآنزاست از این‌رو برای پیشگیری از ابتلاء در 48 ساعت نخست از دو داروی ضدویروسی آمانتادین و ریمانتادین و تب‌بر استامینوفن استفاده می‌كنند.

وی ادامه داد: واكسن آنفلوآنزا هم به طور 100درصد مانع از ابتلاء افراد به آنفلوآنزا نمی‌شود اما خطر ابتلاء به آسم را كاهش می‌دهد و برای افرادی كه ممنوعیت استفاده از واكسن را دارند استفاده از 2 داروی ضدویروسی (آمانتادین و ریمانتادین) برای پیشگیری از ابتلاء به آنفلوآنزای نوع A موثر است.

این عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی افزود: آنفلوآنزا از بیماری‌های فصول سرد سال است از این‌رو تجویز واكسن آن در ماه‌های مهر و آبان و تا حداكثر اواخر آذر توصیه می‌شود.

دبیریان با تاكید بر ضرورت تزریق واكسن آنفلوآنزا در افراد مستعد ابتلا گفت: تجویز واكسن آنفلوآنزا به مبتلایان به ذات‌الریه(پنومونی)، افرادی در سنین 50 سالگی، زنانی با قصد بارداری در فصول سرد سال، افرادی كه در آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند، مبتلایان به بیماری‌های مزمن فلبی و ریوی نظیر آسم یا مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی و متابولیك، كسانی كه كار مراقبت از افراد را در منزل برعهده دارند و پرسنل بیمارستانی در همه سطوح توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha