سلامت نیوز :اگر شما هم از آدم‌هایی هستید که به بهانه حفظ آرامش دیگران و دردسر درست نکردن دروغ مصلحتی می‌گویید بهتر است از این عادت دست بردارید. چراکه محققان به تازگی دریافته‌اند که دروغ‌های کوچک و مصلحتی هم می‌توانند به شما آسیب بزنند.

به گزارش سینانیوز، محققان برای کشف تاثیرات دروغ‌های مصلحتی روی افراد پژوهش‌هایی انجام داده‌اند. در این مطالعه به شیوه‌های مختلفی داوطلبان را مورد آزمایش قرارداده و آن‌ها را در شرایط مختلفی قرار دادند تا مجبور شوند دروغ‌های بسیار کوچک و مصلحتی را به زبان بیاورند. مثلا وقتی از آن‌ها پرسیده می‌شد که حالشان چطور است، حتی اگر خیلی هم خوب نبودند می‌گفتند که «خوبم» یا اینکه حتی اگر ظاهر کسی برایشان جالب نبود، وقتی که از آن‌ها پرسیده می‌شد لباس‌هایم چطور است؟ می‌گفتند «خیلی بهت می‌آید».
با توجه به بررسی‌هایی که روی داوطلبان انجام شد، ‌محققان دریافتند که زمانی‌که این افراد می‌خواهند دروغ‌های ساده مصلحتی را به زبان بیاورند، دچار نوعی احساس منفی می‌شوند و مهم‌تر اینکه حتی بعد از گفتن این دروغ‌ها، احساس منفی در آن‌ها رشد می‌کند و بیشتر می‌شود.
جالب‌تر از همه این‌که محققان دریافته‌اند کسانی که دروغ‌های مصلحتی زیادی می‌گویند بیشتر از دیگران تمایل به خرج کردن پول برای دریافت خدمات دارند. بنابراین باز هم به این حقیقت برمی‌گردیم که اگر می‌خواهید زندگی آرام‌تری داشته باشید و پول کمتری خرج کنید، ‌بهتر است صادق باشید و حتی برای مصلحت هم دروغ نگویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha