سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام معاینات دوره ای هر سه سال یک بار را بهترین راهکار برای تشخیص به موقع سرطان سینه در زنان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر ابوالقاسم الهیاری با اشاره به اینکه سرطان سینه شایعترین نوع سرطان در زنان به شمار می رود اظهار داشت: زنان از سن 20 تا 40 سالگی به صورت دوره ای و هر سه سال یک بار و از 40 سالگی به بعد نیز به صورت سالانه می توانند برای انجام معاینات تخصصی  و تشخیص احتمالی این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: انجام آزمایشات مداوم و توجه به موقع به علائم آن از رسیدن این سرطان به مرحله پیشرفته ممانعت کرده و می‌توان آن را در مراحل اولیه تحت کنترل درآورد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد احساس توده، ترشح خونی، وجود زخم در سینه را از جمله علائم بروز سرطان سینه در زنان برشمرد و تاکید کرد: در صورت مشاهده این گونه علائم بیمار باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کند .

دکتر ابوالقاسم الهیاری علت بروز سرطان را تکثیر بی رویه سلولهای بدن اعلام کرد و خاطر نشان کرد: بیماری سرطان اگر در همان مراحل ابتدایی تشخیص داده شود بیمار شانس بیشتری برای بهبود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha