چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 35696

پسته در گروه های غذایی جزء گروه های غذایی گوشت و حبوبات قرار می گیرد و در هر 100 گرم پسته 600 كیلو كالری انرژی وجود دارد.

سلامت نیوز: پسته در گروه های غذایی جزء گروه های غذایی گوشت و حبوبات قرار می گیرد و در هر 100 گرم پسته 600 كیلو كالری انرژی وجود دارد.

 كارشناس مسؤول تغذیه مركز بهداشت استان یزد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پسته جزء خشكبار دسته بندی می شود و به علت داشتن خواص پروتئینی جزء گروه های غذایی گوشت و حبوبات قرار می گیرد.

یوسف نقیایی ادامه داد: در هر 100 گرم پسته حدود 600 كیلو كالری انرژی و 15 گرم پروتئین موجود است كه عمدتا حاوی اسیدهای آمینه ضروری بوده و مصرف آن برای كودكان در حال رشد بسیار مناسب است.

وی افزود: همچنین پسته حاوی 52 گرم چربی است كه بیشتر آن از انواع اسیدهای چرب غیراشباع می باشد كه این اسیدهای چرب برای رشد و نمو كودكان حائز اهمیت بسیار هستند.

این كارشناس تغذیه اضافه كرد: از تركیبات دیگر پسته می توان به وجود فسفر بالا  یعنی حدود 475 میلی گرم اشاره كرد كه جهت رشد فكری و بهره هوشی بسیار مفید است همچنین پسته حاوی كلسیم نسبتا خوبی می باشد كه می تواند به تامین كلسیم روزانه در كنار سایر منابع كلسیمی كمك كند.

وی گفت: برای گروه سنی كودكان و نوجوانان كه علاوه بر نیاز به انرژی، به فاكتورهای موثر در هوش نیاز دارند پسته می تواند میان وعده ای مناسب تلقی شود.

كارشناس مسؤول تغذیه مركز بهداشت استان یزد، مصرف پسته را برای بزرگسالان در صورتی كه اضافه وزن و چاقی نداشته باشند توصیه كرد و گفت: مصرف زیاد پسته به دلیل داشتن انرژی زیاد توصیه نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha