سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به عدم كفایت بودجه‌های بیمارستانی به منظور ساخت مراكزی در كنار بیمارستان‌های دولتی برای اسكان همراهان بیماران شهرستانی در عین حال گفت: در تعدادی از بیمارستان‌های در حال ساخت، سعی می‌شود با استفاده از سایر بودجه‌ها و اعتبارات، مراكزی برای اسكان این افراد ساخته شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح علت پدیده خیابان خوابی و برپایی چادر در پیاده روهای منتهی به بیمارستان‌های دولتی تهران توسط همراه‌های بیماران، اظهار كرد: زمانی كه همراه بیمار با وی از شهرستان برای درمان به تهران مراجعه می‌كند ما در بیمارستانها فضایی نداریم كه بتوانیم همراه بیمار را اسكان بدهیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه برنامه وزارت بهداشت به منظور حل این مشكل چیست، گفت: البته بیمارستان‌های جدیدی كه ساخته می‌شوند، سعی می‌كنند كنار بیمارستان مكان‌هایی را برای اسكان همراهان بیمارانی كه لازم است به مدت طولانی در بیمارستان بستری شوند، بویژه بیماران سرطانی و یا اطفال در نظر بگیرند.

وحید دستجردی با اشاره به این كه اكثر بیمارستانهای ما بیمارستانهای قدیمی هستند، عنوان كرد: حتی در بیمارستان‌های جدید هم مكانی برای اسكان بیمار در نظر گرفته نشده است.

وی اضافه كرد: بیمارستان‌های اندكی هستند كه خیرین قبلا در كنار آن‌ها مكان‌هایی را برای همراهان بیمار ساخته‌اند كه تعداد آنها نیز محدود است.

وزیر بهداشت در پایان با بیان این مطلب كه اكنون و در حال حاضر تعدادی از بیمارستان‌های در حال ساخت، سعی می‌كنند از بودجه‌ها و اعتبارات دیگری مراكزی را برای اسكان بیماران بویژه برای اطفال بسازند، گفت: بودجه بیمارستان‌ها برای این قضیه كفایت نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha