چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 35706
سلامت نیوز: رییس اداره کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سوانح و  حوادث را شایعترین علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال عنوان کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز دکتر سیدحامد برکاتی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیماریهای ژنتیکی مادرزادی، بیماریهای گوارشی و بیماریهای تنفسی به ترتیب شایعترین علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال را تشکیل می دهد.

وی افزود: در حال حاضر در کودکان زیر 5 سال 20 مرگ به ازای هر تولد زنده و در کودکان زیر یکسال  18 مرگ به ازای هر تولد زنده گزارش شده است.

دکتر برکاتی تصریح کرد: 20 درصد کودکان یک تا 59 ماهه به علت بیماری مادرزادی در کشور فوت می کنند که مهمترین علت آن بیماریهای  قلب و عروقی است.

وی درخصوص برنامه های جدید این اداره گفت: برنامه ترویج تغذیه با شیرمادر از اولویت های اصلی این اداره به شمار می رود و در این زمینه بسته ای به شکل نرم افزار برای مادران طراحی شده تا مشکلات شایع آنها در مورد کودکانشان برطرف شود.

رئیس اداره کودکان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های این اداره بحث کودک سالم است که با مشارکت 75 نفر از دانشجویان طراحی شد که قراراست سال 91 به صورت ادغام یافته در دانشکده های پزشکی اجرا شود.

دکتر برکاتی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص 5 بیماری مهم کودکان زیر 5 سال اظهارداشت: اسهال، عفونت تنفسی، گوش درد، سوء تغذیه و گلودرد ازبیماریهای  شایع در این سن می باشد که حدود 60 تا  70 درصد کودکان را درگیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha