چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 35707
سلامت نیوز: یک فوق تخصص تغذیه گفت: مصرف مکمل‌های ویتامین C به طور کلی به ارتقای ایمنی بدن کمک می‌کند و در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند نقش داشته باشد.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: اخبار ضد ونقیض فراوانی مبنی بر تاثیر مصرف این ویتامین در درمان سرما خوردگی وجود دارد، اما این رابطه هنوز به اثبات نرسیده است.

وی افزود: هر چند در مواردی مصرف مرکبات و منابع اصلی این ویتامین بر درمان سرماخوردگی نقش داشته است، اما همیشه نمی‌توان رابطه قطعی بین مصرف ویتامین C و درمان سرماخوردگی ترسیم کرد.

به گفته این فوق تخصص تغذیه، از سوی دیگر باید توجه داشت که هر ‌چقدر سیستم ایمنی فرد ضعیف‌تر و مراقبت‌های بهداشتی فرد کمتر باشد، احتمال ابتلا به ویروس سرماخوردگی بیشتر می‌شود.

وی خونریزی لثه در زمان شست وشوی دندان‌ها را از مهمترین نشانه‌های کمبود این ویتامین در بدن عنوان کرد و با اشاره به اهمیت حیاتی این ویتامین در خصوص نیازمندی هر فرد به آن در طول روز اظهار داشت: دو عدد پرتقال یا یک قرص جوشان تمامی نیازهای بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند و تامین آن به سلامت دندان، پوست و فعالیت صحیح کبد کمک می‌کند که این سه مقوله و سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردارند.

این فوق تخصص تغذیه در پایان به منابع مهم غذایی این ویتامین حیاتی اشاره کرد و گفت: مرکبات از منابع غنی ویتامین C هستند، فلفل شیرین نیز منبع مهمی است اما در فلفل‌های تند ویتامین یاد شده به دلیل خاصیت تندی اکسیده می‌شود. همچنین سبزیجات پربرگ، قارچ و جوانه گندم دارای مقادیر قابل توجهی از این ویتامین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha