سلامت نیوز: چمنی گفت: والدین سعی کنند تعادلی بین نظارت و کنترل فرزندشان داشته باشند تا این‌که فرزندشان کمتر آسیب ببیند و از طرف دیگر کنترل درونی در وی شکل بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، امیر رضا چمنی متخصص اعصاب و روان بااشاره به دو نوع سبک تربیت در خانواده‌ها گفت: در نوع تربیت سهل گیرانه خانوده‌ها نظارت شدیدی بر رفتار فرزندشان ندارند که به دنبال آن تبعاتی در آینده برای فرزندشان دارد و در مقابل در سبک سخت گیرانه والدین ثانیه به ثانیه رفتار فرزندشان را پیگیری می‌کنند که این مهم خود باعث می‌شود اعتماد به نفس در فرزندشان کاهش یابد و ضمن ایجاد وابستگی فرزند به والدین در بزگسالی نیز نتواند تصمیمات صحیح را اتخاذ کند.

وی بااشاره به این كه والدین باید حد و مرزی بین کنترل و نظارت در رفتار فرزندشان داشته باشند، افزود: والدین باید اجازه دهند فرزندشان خودش تصمیم بگیرد حتی اگر آن تصمیم اشتباه باشد چرا که در این صورت خود به اشتباهش پی‌برده، تجربه جدیدی کسب کرده و در نتیجه انتخاب بهتری می‌كند.

این متخصص اعصاب و روان اظهار داشت: والدین سعی کنند تعادلی بین نظارت و کنترل فرزندشان داشته باشند تا این‌که فرزند شان کمتر آسیب ببیند و از طرف دیگر کنترل درونی در وی شکل بگیرد. افرادی که کنترل شدیدتری می‌شوند بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha