چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 35711

شرایط محیطی تنبیه سخت، انگیزه کودکان را برای ایجاد شرایطی که به آنها کمک می کند از تنبیه بیشتر فرار کنند، افزایش می دهد.

سلامت نیوز: شرایط محیطی تنبیه سخت، انگیزه کودکان را برای ایجاد شرایطی که به آنها کمک می کند از تنبیه بیشتر فرار کنند، افزایش می دهد.

محققان می گویند،  تنبیه بدنی  سبب می شود کودکان رفتارهای بد خود را بیش از پیش پنهان کنند و دروغگو شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر محققان کانادایی می گویند ، همچنین شرایط محیطی تنبیه سخت، انگیزه کودکان را برای ایجاد شرایطی که به آنها کمک می کند از تنبیه بیشتر فرار کنند، افزایش می دهد.

پروفسور ویکتوریا تالوار استاد انشگاه مک گیل و پروفسور کانگ لی محقق دانشگاه تورنتو ، در این تحقیق دو گروه از کودکان را با یکدیگر مقایسه کردند.

یک گروه از این کودکان در مدرسه خصوصی تحصیل می کردند که شیوه تربیتی و انضباطی آن سنتی بود یعنی در آن مدارس کودکان خاطی را با چوب کتک می زدند و  این شیوه تنبیهی  درخصوص کودکانی که حتی فراموش می کردند مداد خود را به مدرسه بیاورند و یا در کلاس بی نظمی ایجاد می کردند ،  اجرا می شد.

گروه دوم نیز در یک مدرسه خصوصی درس می خواندند اما شیوه های تنبیهی درباره آنها در مواقع استراحت - زنگ تفریح - اجرا می شد، آنها مورد سرزنش قرار می گرفتند و یا به دفتر مدیر فرستاده می شدند.

محققان می گویند،  هر یک از کودکان به صورت انفرادی بررسی شدند و از آنها خواسته شد با یک محقق بازی حدس زدن انجام دهند .

سپس به کودکان گفته شد هنگامی که به تنهایی در اتاق قرار می گیرند دزدکی به اسباب بازی ها نگاه نکنند. اما بیشتر آنها به اسباب بازی نگاه کردند.

هنگامی که محقق از هر یک از کودکان پرسید آیا به اسباب بازی نگاه کردند یا نه ، تقریبا همه آنهایی که در مدرسه ای درس می خواندند که تنبیه بدنی می شدند دروغ گفتند.

اما درخصوص کودکان مدرسه ای که تنبیه بدنی نمی شدند ،‌ تنها نیمی از آنان در این باره دروغ گفتند.

این تحقیق همچنین نشان داد کودکانی که تنبیه بدنی می شدند ،  هنگامی که از آنها سوالات دیگری پرسیده شد قادر بودند به عمد با دادن پاسخهای اشتباه همچنان وانمود کنند که دروغ نمی گویند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha