تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد که رژیم غذایی کم چرب همراه با مکمل روغن ماهی می تواند رشد سرطان پروستات را تنها در طول چهار هفته کند نماید.

سلامت نیوز: تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد که رژیم غذایی کم چرب همراه با مکمل روغن ماهی می تواند رشد سرطان پروستات را تنها در طول چهار هفته کند نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بعد از بررسی نمونه های بافت گرفته شده از مردان دچار سرطان پروستات به این کشف دست یافتند.

این پژوهش نشان داد پیروی از رژیم غذایی کم چرب همراه با مکمل روغن ماهی در طول تنها چهار تا شش هفته کافی است تا رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد.

بر پایه این گزارش، پژوهشگران این تاثیر را در مردانی که به رژیم غذایی غربی خود بدون خوردن مکمل روغن ماهی ادامه داد، مشاهده نکردند.

ولیام ارونسون مسئول این پژوهش گفت: نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم چرب حاوی روغن ماهی تعداد سلول هایی را که به سرعت در بافت سرطانی در پروستات تقسیم می شوند، کاهش می دهد و این امری مهم است زیرا میانگین تقسیم سلولها ممکن است خبر از پیشرفت سرطان در آینده بدهد.

ارونسون گفت: هراندازه میانگین تقسیم این سلولها کاهش یابد به همان اندازه هم فرصت گسترش سرطان در خارج از غدد پروستان کم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha