سلامت نیوز: مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان، شربت تریاك در كلیه دانشگاه‌ها موجود و براساس تشخیص پزشك برای گروه هدف خاص خود تجویز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، محمدباقر صابری زفرقندی مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص آخرین وضعیت شربت تریاك در كشور گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و در مان شربت تریاك در كلیه دانشگاه ها موجود و بر اساس تشخیص پزشكان برای گروه هدف خاص خود تجویز می شود.

وی با اشاره به این مطلب که اداره کل درمان ستاد در حوزه اجرایی ورود پیدا نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر دستگاه‌هایی که مسوول امر درمان هستند، اقدامات اجرایی‌شان را در حوزه توسعه خدمات درمانی، ایجاد و تنوع این خدمات در کنار درمان‌های مبتنی بر شهود علمی انجام می‌دهند و امروز ادعا می‌کنیم در سراسر کشور دسترسی به خدمات درمان اعتیاد ممکن شده است.

زفرقندی درباره مراكز درمان غیر محاز در كشور گفت: در بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر اتفاق خوبی كه افتاد ،در ماده 15 قانون مقرر شد مراكز كجاز درمان و كاهش آسیب تعریف شود كه بر این اساس 11 نوع مركز مجاز تعریف شد كه هركدام مدلهای مختلفی از درمان را ارائه می دهد.

وی در ادامه افزود: هر مركزی كه خارج از آئین نامه ماده 15 عمل كند تخلف كرده و با آنها برخورد می شود.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینكه در این آئیین نامه، مرجع تدوین دستورالعمل ،نحوه راه اندازی و بهره برداری از مراكز ترك اعتیاد به تیم مشخص شده واگذار شد، تاكید كرد: خارج از این دستور العمل هر دستگاه و سازمانی دستورالعمل دیگری صادر كنند، غیر قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha