سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در دفتر سلامت روان تأسیس کلینیک سلامت خانواده در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس عباسعلی ناصحی مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه پنجمین کنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی که صبح امروز در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مسئله سلامت جنسی جزء مسائل مهم سلامت خانواده است.

وی در ادامه افزود: خیلی از افراد در خانواده‌ها در این خصوص مشکل دارند، آثار و عوارض فردی اختلالات و مشکلات جنسی، افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و عوارض خانوادگی شدید است.

ناصحی اضافه کرد: مشکلات خانوادگی ناشی از این اختلالات در موارد حاد به طلاق عاطفی یا حقوقی منجر می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه مراکز علمی و دانشگاهی در این زمینه اقدامات کمی انجام داده‌اند، کلینیک سلامت خانواده متناسب با نیاز جامعه نداریم در تهران حدود 5 مرکز هستند که این کلینیک در آنجا مشغول به فعالیت است.

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به تأکید های زیاد شرع مقدس در اشاعه صحیح فرهنگ روابط جنسی در خانواده‌ها تأکید کرد: بسیاری از افراد که از این مشکل رنج می‌برند آن را بیان نمی‌کنند؛ باید تلاش کنیم برای سطح‌های فرهنگی موجود در این عرصه اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

وی تأکید کرد: از طرف دیگر وظیفه دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت است که به کلینک‌های سلامت جنسی خانواده بهای بیشتری داده شود.

ناصحی در پایان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در دفتر سلامت روان کمک به توسعه کلینک‌های سلامت خانواده است؛ طبق برنامه‌ها تصمیم داریم در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کلینیک سلامت خانواده تأسیس کنیم تا تمامی افراد جامعه به این خدمات دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha