سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران گفت: مشکلات رفتاری و احساسی در کودکان مبتلا به صرع بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس غلامرضا زمانی در دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌های اجتماعی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: بیماری صرع بیماری است که اشکالات ساختمانی مغز در بروز آن نقش عمده‌ای دارد. معمولا یک ناهنجاری‌های مادرزادی و ژنتیکی در بروز این بیماری نقش دارد.

وی گفت: آگاهی مردم از بیماری صرع در کنترل و پیشرفت این بیماری بسیار اهمیت دارد. نگرش‌های منفی در مورد بیماری صرع وجود دارد که موجب ترس و وحشت افراد از این بیماری می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران ادامه داد: در برخی از کشورهای توسعه یافته نیز در مورد بیماری صرع آگاهی کافی وجود ندارد که اگر افراد در مورد بیماری صرع اطلاعات کافی داشته باشند در برخورد با یک فرد مصروع می‌توانند بهتر عمل کنند.

زمانی اضافه کرد: بسیاری از معلمان از بیماری صرع ناآگاه هستند و برخی از مدیران مدارس از ثبت‌نام دانش‌آموزان مبتلا به صرع خودداری می‌کنند.

وی بیان داشت: بیماری صرع با معلولیت همراه نیست ولی در برخی موارد بسیار کم فرد دچار برخی از معلولیت‌ها می‌شود. کودکانی که دچار بیماری صرع هستند بیشتر به مشکلات رفتاری و احساسی مبتلا می‌شوند و ریسک بروز مشکلات رفتاری در کودکان صرعی بالاست.

وی عنوان کرد: از بین بردن اعتماد به نفس و محدود کردن کودکان صرعی زندگی آجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین و معلمان باید اطلاعات کافی در مورد بروز این بیماری کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha